Kredyt, pożyczka, karta, konto, leasing i inne prdukty bankowe.
онлайн займ на карту без отказа

Ubezpieczenie i polisa do kredytu hipotecznego

Kredyty są dla wielu Polaków jedynym możliwym źródłem finansowania niektórych inwestycji. Dlatego banki walczą o klienta, oferując różne atrakcyjne warunki. Niemniej trzeba być świadomym, że kredyty to przede wszystkim źródło zysku dla banku. Niestety niektóre banki zarabiają na niewiedzy klientów, którzy nierzadko nie posiadają wszystkich informacji potrzebnych, by kredyt wziąć w pełni świadomie. Chodzi tu szczególnie o kredyt, którego kwota jest znaczna, przynajmniej dla klienta indywidualnego, a spłata rozłożona jest na wiele lat. Do tej grupy zaliczyć można kredyt hipoteczny, który dla niejednego jest jedyną szansą na zakup własnego domu czy mieszkania.

Kredyt hipoteczny wiąże się bardzo często z podpisaniem umowy, tzw. Ubezpieczenia pomostowego albo też ubezpieczenia niskiego wkładu. Nie zawsze klienci zdają sobie sprawę z zasad, na jakich te produkty funkcjonują. Dlatego Polska Izba Ubezpieczeń wraz ze Związkiem Banków Polskich, postanowiły opracować stosowne regulacje w tej sprawie. Chodzi o to, by klient zdawał sobie sprawę, iż te ubezpieczenia to forma zabezpieczenia banku, a nie kredytobiorcy. Chodzi o ochronę w okresie, w którym kredyt hipoteczny jest już udzielony, a hipoteka jeszcze nie została ustanowiona.

Jeśli konsument nie jest tego świadomy, może zostać niemile zaskoczony. Przykładowo, jeśli kredyt hipoteczny, który otrzymał nie będzie spłacany terminowo, wówczas bank może domagać się odszkodowania z tego tytułu od ubezpieczyciela. Ten z kolei, będzie się starał odzyskać wypłacone pieniądze od osoby, która ów kredyt od banku otrzymała.

Brak wiedzy w przypadku ubezpieczenia niskiego wkładu w kredyt, sprawił, że wielu klientów mimo wcześniejszego mniemania, że opłata za owo ubezpieczenie jest jednorazowa, musiało jeszcze raz ponieść ten sam koszt. Wiązało się to z obniżeniem cen za mieszkania.

Inicjatywa PIU oraz ZBP ma za zadanie wykluczyć takie, niekorzystne dla konsumentów, sytuacje. Dokument, który opracowują będzie rekomendowanym zbiorem dobrych praktyk, dotyczących sprzedaży każdego z wymienionych produktów. Chodzi głównie o to, jakie informacje powinien otrzymać klient podpisujący z bankiem umowę o  kredyty. Przedstawiciel ZBP, uważa, że ta forma działania na pewno zostanie przyjęta przez banki i wdrożona, podobnie jak wcześniej proponowane rekomendacje.

Podziel się/Dodaj do ulubionych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *