Kredyt, pożyczka, karta, konto, leasing i inne prdukty bankowe.
онлайн займ на карту без отказа

Bankowa batalia o tanie kredyty

Bankowa batalia o tanie kredyty

Bankowa batalia o tanie kredyty

Jak pisał ostatnio w jednym z artykułów dziennik „Rzeczpospolita”, liczba rachunków osobistych zwiększyła się w ciągu roku o blisko 1,5 mln i sięga 22 mln. Dane te są oparte na szczegółowych wyliczeniach, jakich dokonali publicyści ekonomiczni „Rzeczpospolitej”, biorąc pod lupę polski rynek takich usług jak kredyty i pożyczki.

Według materiałów dziennika, najwięcej w dziedzinie kredytów zyskały te banki, które, nie zaniedbując troski o możliwie jak najbardziej intensywną i skuteczną promocję swoich ofert, kładły szczególny nacisk na eksponowanie takich aspektów ogólnego obrazu swoich propozycji jak konta prowadzone bez opłat, konta studenckie, konta online, a także na niższe oprocentowanie kosztów swoich usług.

Najwięcej, według informacji podawanych przez dziennikarzy „Rzeczpospolitej”, zyskały takie banki jak nowy na polskim rynku Alior Bank, BZ WBK, ING Bank Śląski oraz internetowe mBank i Eurobank.

Reklama bankow

Jak wynika z danych firmy sondującej rynek Expert Monitor, w pierwszej połowie roku polskie banki wydały na reklamy kont ponad dwa razy więcej niż przed rokiem, około 155 milionów złotych, co zdaniem ekspertów, wydatnie przyczyniło się do wzrostu popularności kont.

Gdzie tkwi sukces?

Jeden z największych wzrostów zanotował Alior Bank. Marcin Pawłowski, dyrektor ds. detalicznych produktów depozytowych w BZ WBK, pytany o przyczynę nagłego wzrostu popularności usług oferowanych przez Alior Bank, mówi, że sukces zagwarantowało nie tylko niskie oprocentowanie, jak czasem się sądzi, ale zbiór kilkunastu różnych czynników: – Klient zadowolony z konta osobistego, częściej decyduje się na  karty kredytowe, kredyty hipoteczne, lub lokaty czy produkty strukturyzowane – mówi, tłumacząc mechanizm przyciągania klienta.

Z kolei Jarosław Mastalerz, członek zarządu BRE Banku ds. bankowości detalicznej, w taki sposób wyjaśnia fenomen nagłego wzrostu zainteresowania kontami: – Stawiamy na zwiększanie cross sellingu oraz pozyskiwanie aktywnych rachunków. Dlatego w akcjach marketingowych magnesem dla klientów jest solidna oferta kont, a nie dodatkowe nagrody. Klienci pozyskiwani w ten sposób gwarantują lojalność w relacjach i aktywne korzystanie z produktów.

Do nagłego, rewolucyjnego rozwoju rynku kont przyczyniło się także, jak przekonują analitycy, to, że dwaj giganci, Mastercard oraz Wisa znacząco obniżyły opłaty(oprocentowanie) za korzystanie z ich bankomatów przez klientów mających rachunki w innych bankach.

W ogóle, jak objaśniają fachowcy, głównym magnesem, czynnikiem, który w największym stopniu przyciąga, nęci klientów, zachęca do korzystania z takich usług jak na przykład kredyty, jest brak opłat za prowadzenie rachunku bankowego oraz zniwelowanie kosztów ponoszonych przez klienta z tytuły korzystania z bankomatów.

Znamienne, zdaniem fachowców, jest również to, że najmniejszy wzrost rozwój w aspekcie kont zanotowały molochy, nie poddające swoich usług żadnym bardziej znaczącym modyfikacjom, PKO BP i Pekao.

Podziel się/Dodaj do ulubionych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *