Kredyt, pożyczka, karta, konto, leasing i inne prdukty bankowe.
онлайн займ на карту без отказа
Kategorie Na Blogu

Banki wciskają klientom kit

PROFESJONALNY DORADCA – klient nasz Pan? źródło:Deloitte %
Doradcy nie informują klientów o wystepujących konfilktach interesów 92
Brak sprofilowania klienta przed procesem doradczym 92
Doradcy dodają własne opinie mieszjąc je z faktami 84
Pośpiech – pospieszają klienta, by nie czytając dokumentów podpisał je 64
Brak informacji o ryzyku, tym samym wprowadzając klienta w bląd 56
Brak aktualnych danych – dane historyczne jako gwarancje przyszłych zysków 56
Brak informacji o konieczności opodatkowania zakładanych zysków 56
Brak odpowiednich umów na świadczenie usług doradczych 12

Na podstawie badania przeprowadzonego przez Deloitte można z całą pewnością dowiedzieć się jak banki traktują potencjalnego klienta, który idąc do banku z określoną potrzebom na określony produkt bankowy, oczekuje czegoś więcej niż w garści masę ulotek i informacji nieaktualnych bądź nie dokońca sprofilowanych na potrzeby na jakie zgłosił się właśnie w tym, a nie innym banku.
Badanie miało na celu sprawdzenie czy jako potencjalny inwestor indywidualny w postaci klienta,  zostanie on  potraktowany zgodnie z unijnymi standardami.  I co się okazało?

  • 9/10 doradców nie informuje klienta o wystepowaniu konfliktu interesu. Konflikt interesów można tłumaczyć w ten sposób, że często doradcy kuszeni pokusą finansową przez fundusze emerytalne sprzedaję ich produkty bez informowania klienta o tych powiązaniach. Jest to legalny proceder lecz klient powinien o tych powiązaniach wiedzieć.
  • 8/10 doradców manipuluje klientem na korzyść banku. Chodzi tu o mieszanie faktów z własna opinią, gdzie taka granica pomiędzy fantazją a faktami jest przez potencjalnego klienta niezuważalna. Klient musi posiadać świadomość zawierania umowy, ale do tego końcowego procederu musi wiedzieć szereg aktualnych danych, dzieki którym będzie mógł świadomie podpisać umowę i wziąć na siebie pełną odpowiedzialność kredytową.
  • Do kolejnych wykroczeń, inaczej mówiąc praktyk stosowanych przez doradców można zaliczyć:  pośpiech klientów do podpisania umowy przy jednoczesnym nieczytaniu umowy, prospektów emisyjnych spółek ani podsumowanych do podpisania oświadczeń o świadomości podejmowania ryzyka. Kolejnym przykładem jest zachwalanie produktów, które w przeszłości były zyskowne.

Markets in Financial Instruments DirectiveMIFID to dyrektywa unijna, która weszła w życie 20 października. Ma na celu ochrone inwestorów, promowanie dalszej konkurencji w sektorze usług finansowych oraz zwiększona przejrzystość rynku. Dyrektywa MiFID dotyczy prawie wszystkich instrumentów finansowych i usług inwestycyjnych.
Więc, wszystkie reguły które są nagminnie łamane zmienią się. Doradcy będą musieli wnieść jak najwięcej starań, aby wszelkie informację przekazywane  potencjalnym klientom były jak najbardziej aktualne, rzetelne oraz w pełni adekwantne do rzeczywistości.

Podziel się/Dodaj do ulubionych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *